Branding
Branding v českém překladu budování značky. Patří sem například strategie týkající se výběru názvu značky, jejího loga a celé vizuální identity, sloganu, tvorba příběhu značky a jejích hodnot, určení způsobu komunikace značky, budování vztahů se zákazníky a dalších prvků jenž ve výsledku značku ovlivňujů a ovlivňují její vnímání lidmi.
Branding má obecně tři hlavní cíle:
- posilovat známost značky – o značce musí být slyšet, musí se o ní mluvit a psát
- budovat sympatie ke značce – je třeba zlepšovat vztahy s potenciálními zákazníky, nastavovat jejich očekávání, vytvářet pozitivní dojem
- zdůraznit odlišnost značky – lidé musí rozumět unikátní odlišnosti firmy či nabízených produktů od konkurence
Internet otevírá brandingu další dveře, neboť umožňuje skvělou interakci s uživatelem, je schopný velmi přesného cílení, například na Facebooku, a umožňuje použití mnoha různých nástrojů, strategií a taktik, které lze k posilování značky využít. Mohou to být různé soutěže na internetu, věrnostní programy, marketing v sociálních sítích nebo třeba virální marketing, kdy reklamní sdělení šíří sami spokojení zákazníci. Existuje nepřeberné množství jak značku na internetu zvuditelnit. Né vždy je však vhodné pro určitou značku vybírat určité prostředky propagace.