Copywriting
Copywriting je tvorba marketingových textů, které mají podpořit prodej výrobků či služeb. Textař, který se zabývá oborem copywritingu a tyto texty tvoří, se označuje jako copywriter. Označení vzniklo spojením dvou anglických slov: copy (v tomto významu reklamní sdělení) a writer (autor).
Každé z reklamních médií má svá specifická pravidla psaní textů a reklamy. Obecně lze shrnout požadavky na reklamní text do následujících bodů:
- stylistická a gramatická správnost
- unikátnost a přínos pro čtenáře
- obsah důležitých informací
- pozitivní nádech
- důvěryhodnost
- přesvědčivost
- čtivost
V případě on-line copywritingu, tedy psaní textů pro web či e-shop, je potřeba trošku jinačí přístup. Na webu lidé čtou jinak než v tisku a texty určené pro klasická média na webu obvykle nefungují. On-line copywriting se stará o aktuální, unikátní, zajímavý a pro čtenáře přínosný obsah. Klíčová slova je třeba umístit tak, aby byla dobře viditelná - v titulku stránky, hlavním nadpisu, podnadpisech, úvodním odstavci, alternativním popisku obrázků a v textu. Je důležité klíčová slova přirozeně skloňovat. Nepřirozené texty vyhledávače již nyní dokážou rozpoznat.