Klíčová slova
Klíčové slovo je slovo (kombinace několika slov), které zadá návštěvník do vyhledávače. Vyhledávač návštěvníkovi nabídne jako výsledek hledání odkazy na webové stránky, které má tzv. zaindexovány právě pod tímto klíčovým slovem.
Klíčová slova pro vaše webové stránky či e-shop by měla být taková, která zadávají vaši potenciální zákazníci a jiní uživatelé, kteří hledají vámi nabízené zboží nebo služby.
Tato definice zdánlivě snadná, ale je nutné se zamyslet nad myšlením vašich zákazníků, což v praxi není tak jednoduché. Vaši zákazníci jsou odlišní, každý přemýšlí jinak, a proto často zadávají různá klíčová slova. Navíc existuje mnoho faktorů, které ovlivňují momentální chování hledajících. Klíčová slova proto bývají většinou kompromisem vycházejícím z průměrného vzorce chování cílové skupiny.
Klíčové slovo je nutné uvádět na webu a to na několika místech:
- v titulku stránky, ale s mírou, méně, v tomto případě, znamená více
- v meta značkách (keywords a description) být klíčová slova mohou, ale není to nutnost,
- v nadpisech by klíčová slova měla být, ale nikoli na úkor kvality nadpisu,
- v popisech obrázků a jiných netextových prvcích, kdy se vkládá do tkz. alterativního textu
- v textu odkazu ať už vnitřního nebo zpětného
- v textu obsahu stránky.