Remarketing
Remarketing (někdy také retargeting) je způsob cílení PPC reklamy na uživatele, kteří již dříve propagovaný web či e-shop navštívili. Cílem této metody je znovu připomenutí vašeho webu či e-shopu. Právě na web či e-shop si přidáte speciální kód, ten uživatele při návštěvě označí pomocí cookies, reklamní systém si ho tak zapamatuje. Příslušnou reklamu mu pak zobrazuje na dalších webech zapojených v obsahové síti.
Obecně platí, že remarketing má několikrát větší účinnost než klasická PPC reklama. Ta se dále zvyšuje s tím, čím lépe a přesněji remarketing cílíme.
Příklad využití remarketingu
Pro představu: Na e-shop Vám, přijde zákazník, ten váš obchod prohledá, ale nic si neobjedná. Možná proto, že si chce nákup ještě rozmyslet nebo si zjistit více informací. A právě zde je čas pro remarketing. Pokud se návštěvníkovi ve vhodný čas připomenete na jiných webech pomocí reklamy z remarketingu, pravděpodobnost nákupu významně posílíte.
V zobrazované reklamě můžete také poskytnout slevu a tím ke koupi lépe motivovat. A protože remarketing umožňuje zobrazovat různé reklamy podle doby od uplynutí návštěvy, slevu můžete postupně zvyšovat a tím i stupňovat motivaci k nákupu.
Reklamní formáty
Remarketing umožňuje zobrazovat jak textové reklamy, tak bannery. Bannery jsou dražší, protože zabírají více reklamního prostoru který platíte. Jsou však mnohem učinější. Grafický formát si totiž daleko více uživatelů spojí s webem či e-shopem který dříve navštívil. S grafickým bannerem se také dá sdělit mnohem více informací v působivější formě. Bannery pro remarketing tvoříme i u nás v Kadlec-Software.