SMM (Social media marketing)
SMM je zkratka pro marketing na sociálních sítích. Sociální sítě dnes mnozí berou jako zcela běžnou součást soukromého i profesního života.
Přehled nejznámějších sociálních sítí v ČR:
Twitter je internetová komunikační platforma, pomocí které můžete sledovat a sami publikovat 140 znaků dlouhé zprávy.
Facebook je rozsáhlá internetová sociální síť, sloužící zejména ke komunikaci mezi uživateli, sdílení multimediálních dat, k udržování vztahů a k zábavě sle také právě k propagaci firmy, produktu nebo události, kterou potřebujete zviditelnit. V polovině roku 2017 měl dvě miliardy aktivních uživatelů. V ČR jich je (dle údajů z května 2017) 4,8 milionu.
YouTube
Youtube je sociální síť společnosti Google pro sdílení videí. Lze ji využít na propagační videa, recenzi produktů či jiné další videa pro zviditelnění vaší produktů nebo služeb.
Je nejmalší ale velmi silnou sociální sítí. Svým uživatelům umožňuje sdílení fotografií a videí. K tomu je určena řada filtrů, které lze na pořízenou fotografii aplikovat.
Tato služba vznikla v roce 2003, slouží pro internetové profily a pro pracovní životopisy, je to pracovní sociální síť, mnohým světovým zaměstnavatelům stačí místo životopisu poslat odkaz na profil na LinkedIn, zajímavá je možnost vystavení referencí o podrobnostech spolupráce s kolegy z LinkedIn.
Jak na tom jednotlivé sociální sítě jsou? Zde je graf počtu uživatelů (srpen 2017):
Graf: Statista.com, sociální sítě
A čím dál víc na chuť jim přicházejí i Češi. Z průzku května 2017 vyplývá, že loni mělo účet na třech a více sítích celých 69 procent uživatelů českého internetu, což v absolutních číslech představuje zhruba 7 milionů uživatelů, Na více sociálních sítích je tedy aktivní skoro 5 milionů Čechů. V těchto číslech tedy dřímá obrovský potenciál.